Wie ben ik?
Mijn naam is Marieke van Peet. Ik ben getrouwd en ben de moeder van
1 meisje en 2 jongens.
Ik
ben sinds januari 2009, nast leerkracht, gediplomeerd counselor/coach. Sinds maart 2009 heb ik
een eigen praktijk voor counseling.coaching.training en begeleding.
Ik werkte al 22 jaar als leerkracht in
het basisonderwijs en Speciaal basisonderwijs toen ik aan de opleiding kinder counselor begon.
Na veel verdieping en verbreding binnen mijn vakgebied wilde ik nog
meer kunnen betekenen voor het kind dat meer
begeleiding nodig heeft. Mijn hart gaat open voor het kind en zijn
welbevinden.
Er zijn kinderen die even iemand nodig hebben die een tijdje met ze
meeloopt.
Vandaar dat ik voor de opleiding Kindercounseling bij BGL&
Partners heb gekozen.
Dit ben ik direct naast mijn baan in het SBO gaan combineren
binnen mijn eigen praktijk.
Ik
ben trainingen gaan geven, ben ouders, kinderen en leerkrachten gaan
begeleiden en gaan bij- en nascholen.
Inmiddels ben ik gedragsspecialist op SBO het Avontuur in Gouda en ben ik inzetbaar als AB er
binnen passend onderwijs. Ik ben lid van een intervisie groep,lees vakliteatuur en hou van kinderen en hun ouders.
Ik heb de volgende specifieke certificaten gehaald:
Kids Skcillsbegeleider sinds 2008. Rots en Water
psychosociale weerbaarheid. Trainer voor kinderen en jongeren. Trainer
sinds 2009.Dit met veel bij en nascholingen in de jaren daarna.
KIES coach Kinderen in echtsscheidingssituaties sinds 2010.
Begeleider " Beter bij de les". Werken aan
werkgeheugen op een getoetste manier. Sinds 2017.
Reflexintegratie speciallist( 2018), Werken vanauit de basisbewegingen om het brein te stimuleren gecontroleert te bewegen en leren.
Ik Leren Leren , dec 2019.
Het systeem van een ieder is van belang voor zijn
ontwikkeling en welbevinden, daarom werk ik graag samen met het
systeem. Door systemisch te werken maak je de huidige situatie
helder en duidelijk.
Ik ben aangesloten bij NIBIG ( geschillen commissie), sta ingeschreven bij het HBO register voor leerkrachten en bij het SKJ voor begeleiders op psygosociaal niveau.
Ik hoop dat alle kinderen de mogelijkheid krijgen om zich te ontwikkelen tot een gelukkig mens.
Sommigen hebben daar even iemand bij nodig. Iemand die ze laat geloven in hun eigen kracht en hun eigen mogelijkheden.